Dit jaar is het 70-jarig bestaan van de European Broadcasting Union (EBU) – de organisatoren achter het Eurovisie Songfestival. Ter gelegenheid hiervan zoeken ze naar geïnspireerde interpretaties van ‘Te Deum’ van Marc-Antoine Charpentier – een muziekstuk gecomponeerd in de 17e eeuw dat ook wordt gebruikt als een soort van Eurovisie-volkslied. Je kan gratis tickets voor het songfestival winnen als je een eigen versie van het liedje instuurt. Deze wedstrijd komt van de EBU zelf. Meer lezen over de wedstrijd kan hier.
Inhoudsopgave
Lepels, rap, opera, gabber..
Speel het volkslied op lepels, doe het als rap, folk, opera ,of drum ‘n’ bass. Ga solo, improviseer een koor- het is jouw beslissing. Wees vooral creatief, wees anders, durf. Ze zijn op zoek naar inzendingen die de waarden van de ERU: universaliteit, diversiteit, uitmuntendheid en innovatie , weerspiegelen – de mogelijkheden zijn dus echt eindeloos.
Het origineel van Te Deum
“Good evening, Europe!”
Win Songfestival 2020-tickets!
Weet jij met jouw interpretatie van het Eurovisie-volkslied de harten van de EBU-jury te winnen? Dan maak je kans op de volgende prijs:
- 2 kaartjes voor het Eurovisie Songfestival 2020 in Rotterdam
- Hotelaccommodatie in de nacht van de grote finale (16 mei 2020)
- Vergoeding tot CHF 800 (ongeveer 750 EUR) voor reiskosten (inclusief twee vluchten binnen Europa)
Stokje aan het publiek
Noel Curran, directeur-generaal van EBU: “Publieke media leveren waarde voor miljoenen mensen met dynamische, informatieve en onderhoudende inhoud. Maar voor ons 70-jarig jubileum geven we het creatieve stokje over aan ons publiek – een van de meest innovatieve en diverse ter wereld. Dit is een mijlpaaljaar voor de EBU – in 70 jaar hebben we enorme vooruitgang geboekt op het gebied van technologie, platforms, programmering en services en zullen dat blijven doen – maar creativiteit was, is en zal altijd centraal staan in wat we leveren. We kunnen niet wachten om te zien hoe het publiek deze speciale muzikale uitdaging interpreteert. ”
Hoe doe je mee?
Inzendingen moeten tussen 12 februari en 1 april 2020 in de vorm van een video (van 60 seconden of minder) op Instagram worden geplaatst, met hashtag # EBU70contest en @ebu_hq taggen in het bericht.
De winnende inzending wordt eind april geselecteerd. De wedstrijd staat open voor mensen ouder dan 18 jaar – controleer eerst de regels .