Rotterdam wil Eurovisiesongfestival dolgraag organiseren, 8 weken feest en miljoenen omzet  

Rotterdam heeft er echt zin in. Zij zetten alles op alles om de organisatie van het Eurovisiesongfestival 2020 binnen te halen. Volgens de burgemeester en wethouders zal het evenement Rotterdam economisch en sociaal een flinke impuls geven. Op gebied van citymarketing en publiciteit zal het de stad ook zeker veel goeds kunnen doen. Het plan is nog in de maak en wordt op 9 juli doorgesproken binnen de gemeente. Op 10 juli wordt het Rotterdamse bidbook ingeleverd.



8 weken feest in Rotterdam

Aangezien de komende editie de 65e is van het wereldberoemde liedjesfestijn, wil de organisatie in Rotterdam er 8 weken feest van maken. Het festival zelf duurt meestal ongeveer twee weken. De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 is zelf altijd wel eerder aanwezig. Gedacht wordt dat de organisatie zelf acht weken lang in Ahoy en in de stad aanwezig zullen zijn. Er zullen in die periode meerdere festiviteiten georganiseerd moeten worden.

Songfestival kan Rotterdam miljoenen opleveren

Vandaag heeft het college van burgermeester en wethouders een brief verstuurd naar de gemeenteraad. Hierin staat een korte uitleg van het Rotterdamse Songfestival bid met daarbij een rekensom. Hierin hebben zij het over de mogelijke inkomsten voor een Rotterdams Songfestival. Er worden in totaal 28.000 bezoekers buiten de stad verwacht en nog eens 3.000 geaccrediteerde bezoekers. Deze bezoekers blijven gemiddeld vijf nachten slapen, dat zijn in totaal 70.000 overnachtingen’’, aldus het schrijven. Daarnaast worden de inkomsten van het songfestival van 2015 in Stockholm bekeken. Hier heeft de stad veel winst gemaakt. Ook leverde het honderden arbeidsplaatsen op.
Tekst inline ad




Rotterdam een hele internationale stad

In een interview van het AD met Marketingdeskundige Rik Riezebos geeft hij aan dat Amsterdam internationaal zeker meer bekendheid geniet dan Rotterdam. Hij ziet echter wel dat Rotterdam steeds meer aan populariteit wint en dat ze allang van het second-city-syndroom af zijn. Hij ziet Amsterdam meer als een typische Hollandse stad met grachten en grachtenpanden. Rotterdam vindt hij internationale allure hebben.

Foto van auteur

Redactie

De redactie van Songfestivalnieuws.nl bestaat uit twee enthousiaste fans van het Eurovisiesongfestival. Samen met meerdere gastschrijvers en columnisten houden zij je op de hoogte van alles wat met het songfestival te maken heeft.