De halve finales en finale van het songfestival 2019 zijn door 182 miljoen mensen bekeken. Dit maakte de EBU afgelopen dinsdag wereldkundig via Twitter. In 2018 trok de show nog vier miljoen kijkers meer. Via YouTube hebben live 40 miljoen unieke gebruikers naar de uitzending gekeken. De statistiek wordt bepaald door het aantal mensen dat minstens 1 minuut heeft gekeken. De show werd in 225 verschillende landen uitgezonden. In gebieden waar de live uitzending niet beschikbaar was, werden via YouTube bereikt.
De tweet van EBU
De European Broadcast Union (EBU) deelde via hun sociale media kanaal @EBU_HQ de volgende Tweet:
The popularity of @Eurovision with younger audiences surges!⬆️
?45% Grand Final TV viewing share for 15 to 24-year-olds??
?73% of ?? viewers saw @dunclaurence win the Contest?
?98% of audiences in ?? tuned in!??https://t.co/mr8CIsK2Y1#Eurovision #PublicServiceMedia pic.twitter.com/AeMDOylS5c
— EBU (@EBU_HQ) May 28, 2019
Steeds meer jongeren kijken
Vergeleken met vorige edities is het aantal jongeren dat naar de finale heeft gekeken gegroeid. 73% van de Nederlandse kijker heeft Duncan Laurence de finale zien winnen. In de onderstaande video kun je de hoogtepunten nog eens bekijken: