Naar verluidt probeerden meer dan 80.000 mensen met 200.000 schermen open kaartjes te bemachtigen voor het songfestival 2020. In de eerste wave werd een deel van de songfestival entreekaarten al verkocht. De duizenden fans die in de wachtrij stonden klagen onder andere over onduidelijkheid tijdens de kaartverkoop en het rare aankoopsysteem: “Je kan niet zien welke plaats je in de wachtrij hebt”.
Nog niet alle kaarten
Er werd slechts een deel van de kaarten verkocht. In januari en maart volgt de rest. De exacte data zijn nog niet bekendgemaakt. We weten alleen dat we de website van het songfestival in de gaten moeten houden. Heb je wel een kaartje weten te bemachtigen, moet je deze voor 20 december personaliseren. Je ontvangt hierover een e-mail.
Toch woekerprijzen? Viagogo duizenden euro voor een kaartje!
Eerder maakte de organisatie bekend dat zij er alles aan zouden doen om woekerprijzen te voorkomen. Toch lijkt dit niet helemaal te lukken. De kaartjes moeten voor 20 december worden gepersonaliseerd. Genoeg tijd voor irritante bedrijven om kaartjes massaal op te kopen en aan te bieden voor woekerprijzen. Op Viagogo staan er al kaartjes voor de finale voor €2000+ aangeboden.
Aantal kaarten
Hoeveel tickets er precies beschikbaar waren in de eerste ronde, wil de NPO niet zeggen. In januari, na de loting, volgt een tweede ronde. Medio maart gaan de laatste tickets in de verkoop. In totaal kunnen er zo’n 65.000 mensen bij de negen verschillende shows in de Rotterdamse Ahoy zijn. Twee derde van de plaatsen komt beschikbaar voor het publiek, de rest is voor de delegaties van de deelnemende landen, officials en sponsors. (bron)